Wednesday, January 5, 2011

Welcome to UiTM Shah Alam. PART1

Assalammualaikum semua,
aduh, lama kot Qarami tak update blog ni. Maklumlah agak sibuk kebelakangan dan kedepangan ini..
Tapi, saya sempat jugak singgah blog kawan2 yang tinggal jejak kat pondok buruk saya ni. Setelah berminggu memikirkan keputusan sama ada nak ambil atau tak tawaran penerapan pelajar diploma ke degree. Akhirnya, dengan kuasa Allah, saya terima tawaran ke UiTM Shah Alam ni, sambung dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Massa (Kepujian) Penyiaran. Jadi pada, 2 Januari haritu saya mendaftar kolej di UiTM..



Fuhh, punyalah sesak jalan kat sini. Ni adalah first time saya sampai ke UiTM Shah Alam. Sebelum buat permohonan kolej kediaman, dah sesat dah dalam UiTM ni, dengan jem teruknya. Kereta kiri kanan.. Mahu gugur jantung bila lalu berselisih dengan kereta lain. Jadi jakun sekejap tengok punyalah besar UiTM Shah Alam ni. Beribu ribu umat manusia menuntut ilmu kat sini. Jadi tempat anak melayu untuk maju..


Alhamdullilah, dapat kolej kediaman jugak.. Memang tiptop kolej dia walaupun diluar kampus. Pemandangan live view Masjid Shah Alam yang besar tu.. Cantik terutama bila senja dan subuh.. Ok, kolej kediaman kat luar, so bila nak pergi kelas kenalah naik bas tunggu kat bas stop. Bayangkan, last saya naik bas pun masa tingkatan 3 dan akhirnya kena naik bas semula. Berimpit dan berasak sebab penuh. Peluh berjurai-jurai, nasib baik tak ada gangguan seksual kepada saya buat masa ni. haha.. Bukan tu jer cabaran yang ada, saya juga kena carik kelas sendiri semua, gigih lah panjat tangga fakulti sana sini nak carik kelas. Lepas tu, hari pertama kuliah salah naik bas pula masa nak ke menara lama SAAS. Pusing satu UiTM lagi sebab tak tau kat mana nak turun. haha. Bak kata sorang kawan ni, "campus tour la kita". Tapi, tu memang kenangan terbaiklah buat masa ni..

Apa-apa pun Qarami harap keputusan terima tawaran ni memang terbaik dan membawa perubahan satu hari nanti. InsyaALLAH segala-galanya akan berjalan lancar. Esok, klass cancel. Nak round satu kampus lagi.. Nak hafal jalan-jalan kat sini semua. Setiap inci akan ku teroka.. Nanti saya akan update lagi apa-apa pengalaman pertama yang menarik mengenai UiTM Shah Alam ni ok. Sebab banyak sangat yang saya nak share sebenarnya.. Tungguuuuu......



Bangga belajar di UiTM

6 comments:

dayah SnoW Heuka said...

wahhh tahnniah la eah :)

QaRaMi HasHim said...

thnks dayah..
:)

No name said...

blaja best2 ok.. wah best nya.. rasa mcm nk smabung studi jer.. best nyer...

QaRaMi HasHim said...

Lizzie,
smbung la study lagi..
blja kat universiti ni pengalaman yg paling berharga tau..
:D

S Y A Z A said...

qarami..
degree part 1 erk?
all the beshh..
muahhhahah

QaRaMi HasHim said...

thnks sygg!!
:)