Thursday, January 6, 2011

Welcome to UiTM Shah Alam. PART1.1

Semangat nak berblog walking malam ni tetiba hancus plak bila tengok sambungan internet berukband ni sgt lembab dan slow gara-gara overlimit. Takpaham betul. Apasal asik overlimit je, padahal boleh kira berapa kali saya download lagu dan kebanyakkannya hanya untuk berfacebook dan baca akhbar online. Potong stim semangat nak berblogging malam ni. Tapi saya tetap bersemangat nak tulis entri mengenai perjalanan cerita saya di UiTM Shah Alam ni.



Okeh, Qarami telah mendaftar dengan kelas MC23S1B dan dengan penuh rasa tak sukanya telah dilantik menjadi Classrep. Classrep ini macam ketua kelas, mengurus hal-hal kelas. Cadangan ni datang dari budak2 kelas dan amat disetujui oleh Prof Dr yang ajar subjek Broadcast. Aduiss, saya memang taknak sebab bukan senang nak uruskan hal kelas dan mereka2 ni. Maklumlah, setiap orang ada macam2 ragam tapi nampaknya macam memang kena jadi juga classrep. Harap2 mereka semua bagi kerjasama yang baik. Kalau tak On the spot saya letak jawatan. Pehh!! Siap bagi amaran awal2 dulu. Haha.. Biar budak2 kelas rasa cuak..



Lepas tu, saya dengan gigihnya berjalan kaki pula ke Fakulti di atas bukit sana untuk berjumpa dengan ketua program, nak minta cop pengesahan sebab memang dah tak sempat nak balik kampung minta cop dari penghulu. Jadi, ketua programlah yang menjadi mangsa. Yang kelakar tu bila ketua program kata, saya macam budak umur 12 tahun yang smbung degree. Adehh, tergelak kejap. Terasa muda disitu.. Balik bilik terus tengok cermin nak pastikan betul ke kenyataan tu.. haha.. Ada kebenaran rupanya..



Kemudian saya dengan kawan dari utara ni pun naik lah bas untuk pulang ke Kolej Kediaman. Sesak betul bas petang tu. Semua sibuk nak balik ke rumah. Jadi masa saya naik bas tu, sempatlah mengumpat dengan kawan pasal seorang lelaki yang sangat over kat ruang depan bas.. Tengah saya berbisik-bisik dengan kawan sama course ni dalam posisi berdiri sambil tangan memegang tiang bas, tiba-tiba bas bergerak tanpa memberi isyarat terlebih dahulu. Apalagi, dengan secara TAK SENGAJA saya termelatah. Kuat pula tu.. Nasib baik tak terkeluar pasal umpatan kami tadi. Satu bas tengok ke arah Qarami dan tergelak. Peh malu gila, rasa macam nak turun je dari bas tu. Tapi memandangkan keadaan sangat sesak jadi buat bodoh jelah sambil muka buat tak tahu. Sampai sekarang kejadian memalukan itu bermain-main dalam ingatan ni. Hahaha. Padahal, sebelum ni tak pernah melatah pun. Tiba-tiba pulak.. :-p  Lepas ni Qarami kena hati-hati agar sejarah buruk itu tidak mungkin berulang lagi..




Pak Cik Tak ada penyakit melatah okeh.



7 comments:

hakimfaridzul said...

owh, uitm shah alam???
yeah, aku pun baru masuk gak!
1st sem!

perindu!
hahahahahahaha

QaRaMi HasHim said...

owh sama ler..
aku duk kolej meranti la hakim..
:D

Mr.41 said...

hahahaha....
welkem tu uitm!!

klas rep tuuuu

Kak nad said...

selamat belajar ler kourank ea....
ehehehe... kire mantap la org lantik jadik classrep dak? ker, mereka ader niat menyusahkan... x per.. yg penting enjoy jer.. muehehehehe...

Mrs. Nisa DK said...

same la ngan k.nisa...berukband pun wat hal..asik overlimit..pdhal xdela beria dolod sangat pun, memg beruk betul...rindunya kat uitm....

QaRaMi HasHim said...

tulah... berukband ni semua nak untung je.. +_+

meh la lawat uitm lagi..
lepaskan rindu disini.. :)

AVE said...

Aku pun budak uitm shah alam.Jemput dtg blog. :D