Wednesday, December 8, 2010

INFO: Ranking Universiti 2010

Salam semua, hari ni Qarami nak kongsi sedikit dengan anda mengenai info kedudukan universiti. Jadi, jom kita semak-semak dan pilih universiti yang mana anda mahu sambung pengajian. Kalau rasa cukup kelayakan apa lagi moh daftar sekarang.... Universiti Gemilang, Pelajar Cemerlang!!!!

SENARAI IPTA DI MALAYSIA

 SENARAI KEDUDUKAN 5 UNIVERSITI DUNIA.
Universiti di Malaysia berada dikedudukan ratus-ratus lebih.. Nanti saya cuba update.

SENARAI KEDUDUKAN 10 UNIVERSITI ASIA

SENARAI KEDUDUKAN 6 UNIVERSITI MALAYSIA DI ASIA
universiti di Malaysia yang lain berada dikedudukan 200 keatas.
 
Jadi kawan-kawan dah fikir ke nak sambung belajar kat mana.? University Cambridge pun ok jugak kan. hehe. kalau rasa diri layak, boleh lah minta tajaan dan mohon belajar kat sana. Tapi Qarami rasa universiti kat Malaysia ni pun dah tip top apa. Bayangkan dalam 12,000 universiti dunia.,Universiti-universiti di Malaysia ni masih berada di bawah tangga yang boleh dibanggakan di dunia.. Bila semak kedudukan universiti di dunia tadi. Qarami terkejut sebab banyak universiti di Israel mendominasi kedudukan teratas.. Aishhh!!!!

QS                         


Masih bangga dengan UiTM!!

20 comments:

akubersamaCahya said...

berbangga dengan UTM! =)

efa said...

yeah..usm ranking ke tiga universiti malaysia di asia yeah...hehehe..

Firdani said...

go go UKM..hee

natasya said...

UiTM dihatiku.......

atOn said...

betul3~
UiTM dihatiku..hehe =)

blaja mane2 pon xpe..
sbb tmpt tu xpenting, yg penting ilmu yg kita carik tu..kita manfaat kn ke x? (^^_)

QaRaMi HasHim said...

btol3.. kt mana2 pun ilmu tu sama je harganya....
kita semua pon memg dah cerdik pandai.. hehe

*uitm di hatiku jugak.. :)

azuha rahimi said...

tp org ckp uitm xleh wt rgking2 coz dilindungi perlembagaan....

uitm dihatiku...(dgr2 khabar nk jd universiti diraja?)huhu

Luffy said...

UKM di hatiku...huhu

QaRaMi HasHim said...

Azuha: mungkin lah kot sbb uitm kan sparuh perlembagaan jugak.. tp still macam kena improve ranking jugak kan??.. :)

lutty: ukm pun guna dihatiku jugak. hehe

Madam Pam said...

salam, apa yg mempengaruhi pemberian rangking IPTA tu?

QaRaMi HasHim said...

penyelidikan..
dan kajian.. itu slalunya mempengaruhi kedudukan universiti..
:)

Madam Pam said...

penyelidikan berdasarkan kriteria aper?

QaRaMi HasHim said...

tak pasti la tu kak..
hehehe
nnti sy try crik info k..
:)

Mohamadazhan hjDesa said...

israel byk rank atas? dakyah yahudi..spy memandang mereka dgn rasa hormat.

Madam Pam said...

salam
mungkin ader betulnya andaian mohamadazahan hjDesa tu....kekadang kite kena berfikiran negatif..

QaRaMi HasHim said...

mgkin btol jugak kata azhan tu..
spya msyrakat dunia tgk mereka ni hebat sgt... bila nmpk bangsa dia pandai, org pun hormat...
*andaian yg ada betulnya..

Tulip said...

nak g semua boleh tak..hehehe

QaRaMi HasHim said...

boleh...
pegi jalan2 ziarah jela.
klu nak blaja kat sume universiti ni rasanya mmg tak habis.. hehe

dynda said...

ums syurgaku hehe...

>_< @Lia+iJaM said...

SAYA SAYANG UM SAYA..I LOVE UNIVERSITI MALAYA!!